לברוח מהשיעור הפרונטלי לתוך תיבת למידה מאתגרת
התלמידים לא מגלים עניין בחומר?
התלמידים מתקשים בעבודת צוות?
לתלמידים אין מוטיבציה ללמידה?
במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:
הבריחה הראשונה שלי
התנסות מעשית בפיצוח תיבות בריחה ועמידה על היתרונות בשילוב תיבות בריחה בהוראה ובלמידה.- תכנון סיפור מסגרת
כלים והתנסות בכתיבת סיפור מסגרת לתיבת בריחה.
- גם אני בונה תיבה (שני מפגשים)
תכנון תיבות בריחה בהתאמה אישית תוך פיתוח הביטחון העצמי של המורים להתמודדות עם חידות ומתן כלים מעשיים לפיתוח, יצירה ושימוש בתיבות בריחה בכיתה.
- בורחים ולומדים
התנסות מעשית בפיצוח תיבת בריחה בדגש על פיתוח עבודת צוות, התאמת התיבות לתחומי דעת שונים וכלים לשימוש בתיבות בריחה לפיתוח חשיבה יצירתית, לוגית, קוהרנטית ומסדר גבוה.
- רפלקציה על ההתנסות
למידת עמיתים על סמך ההתנסויות של המורים ביישום התיבות והחידות שפיתחו בכיתותיהם.
- משחקים בהוראה ולמידה
הרחבת מושג המשחק ותיבות הבריחה ושימוש במשחקים כדרך להטמעת ערכים חינוכיים.
- המשחק ככלי להטמעת ידע
שימוש במשחק בכדי ללמד ולהקנות חומר לימודי בדרך חווייתית.
- פיתוח חשיבה יצירתית ככלי חינוכי
היכרות עם החשיבה היצירתית ומאפייניה, היכרות עם חסמים ומכשולים אפשריים בדרך למטרה.
- כלים מעשיים לפיתוח חשיבה יצירתית
כללים וטכניקות לשיפור וייעול החשיבה היצירתית, קישור החשיבה היצירתית לשילוב מישחוק בהוראה, לפיתוח תיבות בריחה וסיכום תהליך הפיתוח המקצועי.