תיבות בריחה

תיבות בריחה

לברוח מהשיעור הפרונטלי לתוך תיבת למידה מאתגרת

התלמידים לא מגלים עניין בחומר?

התלמידים מתקשים בעבודת צוות?

לתלמידים אין מוטיבציה ללמידה?

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

  • הבריחה הראשונה שלי
    התנסות מעשית בפיצוח תיבות בריחה ועמידה על היתרונות בשילוב תיבות בריחה בהוראה ובלמידה.

  • תכנון סיפור מסגרת

    כלים והתנסות בכתיבת סיפור מסגרת לתיבת בריחה. 

  • גם אני בונה תיבה (שני מפגשים)

    תכנון תיבות בריחה בהתאמה אישית תוך פיתוח הביטחון העצמי של המורים להתמודדות עם חידות ומתן כלים מעשיים לפיתוח, יצירה ושימוש בתיבות בריחה בכיתה.

  • בורחים ולומדים

    התנסות מעשית בפיצוח תיבת בריחה בדגש על פיתוח עבודת צוות, התאמת התיבות לתחומי דעת שונים וכלים לשימוש בתיבות בריחה לפיתוח חשיבה יצירתית, לוגית, קוהרנטית ומסדר גבוה.

  • רפלקציה על ההתנסות

    למידת עמיתים על סמך ההתנסויות של המורים ביישום התיבות והחידות שפיתחו בכיתותיהם.

  • משחקים בהוראה ולמידה

    הרחבת מושג המשחק ותיבות הבריחה ושימוש במשחקים כדרך להטמעת ערכים חינוכיים.

  • המשחק ככלי להטמעת ידע

    שימוש במשחק בכדי ללמד ולהקנות חומר לימודי בדרך חווייתית.

  • פיתוח חשיבה יצירתית ככלי חינוכי

    היכרות עם החשיבה היצירתית ומאפייניה, היכרות עם חסמים ומכשולים אפשריים בדרך למטרה.

  • כלים מעשיים לפיתוח חשיבה יצירתית

    כללים וטכניקות לשיפור וייעול החשיבה היצירתית, קישור החשיבה היצירתית לשילוב מישחוק בהוראה, לפיתוח תיבות בריחה וסיכום תהליך הפיתוח המקצועי.