ללמד ולהורות את תחומי הדעת באמצעות שימוש מיטבי בששת תפקודי הלומד
התלמידים לא עובדים טוב בצוות ומתקשים בתקשורת בין אישית?
התלמידים מקובעים וחסרה להם יצירתיות בלמידה?
אתם רוצים להכין את התלמידים להיות בוגרים היכולים להתמודד בהצלחה עם המציאות המשתנה של העתיד?
במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:
מבוא לתפקודי לומד
מאפייני דמות הלומד שמערכת החינוך שואפת לפתח, סקירת תפקודי הלומד ובחינת חמשת הנחות היסוד לחינוך במאה ה- 21.- התפקוד הקוגניטיבי
פעילות העמקה לתפקודי הלומד והתמקדות בתפקוד הקוגניטיבי – פיתוח חשיבה.
- התפקוד הקוגניטיבי – חשיבה יצירתית
מהי חשיבה יצירתית? מחסומים לחשיבה יצירתית וכלים לפיתוח ושחרור החשיבה היצירתית ומודל להפעלת החשיבה היצירתית.
- התפקוד המטה קוגניטיבי – משוב
מבוא למשוב ודגשים למשוב איכותי וביצוע פעילות משוב.
- התפקוד המטה קוגניטיבי – הערכה
מבוא להערכה ושימוש בכלי הערכה.
- התפקוד הבין אישי – עבודת צוות
פעילות פיתוח עבודת צוות, שמונת העקרונות לעבודת צוות, גיבוש כלים לעידוד עבודת צוות של התלמידים ומיומנות בחירת וציוות שותפים ללימודים.
- התפקוד התוך אישי – מוטיבציה – חלק ראשון
מהי מוטיבציה? כלים פרקטיים לפיתוח מוטיבציה על פי גורמי מוטיבציה שונים.
- התפקוד התוך אישי – מוטיבציה – חלק שני
פעילות “התלמיד המושלם”, המשך הקניית כלים פרקטיים לפיתוח מוטיבציה על פי גורמי מוטיבציה שונים ועיסוק במוטיבציה של מורים.
- תפקודי הלומד: הכוונה עצמית ללמידה ולמידה חושית-תנועתית
אסטרטגיות למידה ישירות, הייצוג הוויזואלי, בניית תשובה מורכבת וקישור חושי ללמידה.
- תפקודי לומד בפועל
בניית מערך שיעור מיטבי המושתת על תפקודי לומד.