פיתוח סביבות למידה

פיתוח סביבות למידה

לדמיין ולייצר מכל חלל ומרחב סביבת לימוד יצירתית ומהנה המעודדת למידה

מחפשים דרכים יצירתיות להפיק יותר מהמבנה הפיזי של הכיתה וסביבותיה?

חוששים מלמידה והוראה במרחבים פתוחים?

מחפשים דרכים לרתום את סביבת הלימוד לקידום למידה משמעותית?

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

  • מוטיבציה וסביבות למידה
    מקור ההנעה המוטיבציוני האישי, מהי מוטיבציה? התירוצים המקובלים שמונעים תנועה, והתמודדות עם החסמים האישיים של כל מורה.

  • מוטיבציה וסביבות למידה – המשך

    גיבוש גורמי מוטיבציה וחלוקה לקטגוריות, ההשפעה של סביבת לימוד על המוטיבציה ללמידה, הגורמים המוטיבציוניים של המורים, כלים לפיתוח מוטיבציה בהתאם לגורמי המוטיבציה השונים בדגש על סביבה לימודית.

  • סביבת למידה

    ההבדלים בין שיעור בכיתה לשיעור במסדרון ולשיעור בחצר וכו’, איתור המאפיינים של סביבות הלמידה ובחינת הדרכים לרתימת סביבות הלמידה לקידום למידה משמעותית.

  • סדנה לעיצוב מרחבי הכיתה וסביבתה

    סדנה מעשית לפיתוח ועיצוב מרחבי הכיתה בהתאם לנושאי הלימוד לקידום למידה משמעותית.

  • יציאה אל סביבת הלימוד החוצ-כיתתית

    זיהוי ואפיון סביבות למידה חוצ-כיתתיות (בית התלמיד, רחוב בשכונה, אתרים בעיר וכו’), מאפייני סביבת הלימוד החוצ-כיתתית ודגשים לתכנון למידה חוצ-כיתתית תוך מתן מענה ללמידה בקבוצות הטרוגניות.

  • קירות מדברים / קירות מפעילים

    סדנה לפיתוח קירות מפעילים התומכים בנושאי הלימוד, גיוון בכלי ההוראה, פיתוח עבודה קבוצתית ויצירת מוטיבציה.

  • בניית מחוון

    סדנה בבניית מחוון להערכת שימוש בסביבת לימודים מגוונת המעודדת למידה משמעותית.

  • שימוש במחוון

    ניתוח התנסויות בשטח בשימוש במחוון שנבנה במפגש הקודם, והסקת תובנות ומסקנות להמשך. פיתוח האינטליגנציה המרחבית של גארדנר ומשמעויותיה היישומיות על למידה משמעותית.

  • חשיבה יצירתית

    פיתוח והתנסות בחשיבה יצירתית בעיצוב ושימוש בסביבות למידה ומרחבי למידה.

  • סביבת למידה ומרחב למידה

    הבחנה בין סביבת למידה ומרחב למידה, מקומו של המורה בקידום למידה משמעותית ופיתוח מרחב לימודי תומך.