יישום הלכה למעשה של רפורמת החינוך המיוחד
מתלבטים כיצד להתגבר על הפערים וללמד בדרך שתגיע לכולם?
רוצים לחזק את הפן הרגשי של תלמידי החינוך המיוחד בפרט ושל הכיתה בכלל?
תוהים כיצד לקיים שיח ומשוב אישי המותאם לתלמידים מן החינוך המיוחד?
במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:
שילוב תלמידי החינוך המיוחד בכיתה הרגילה הלכה למעשה
ניתוח בית ספר המשלב תלמידי חינוך מיוחד, שילוב תלמידי חינוך מיוחד בתחום הלימודי, הרגשי והחברתי, זיהוי המקומות בבית הספר בהם מתבצע שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים והכרות עם התלמיד האידאלי והתלמיד המתקשה.- ניתוח סיפורי מקרה בהם בוצע שילוב תלמידי חינוך מיוחד בבית הספר
הכרות עם שונות מסוגים שונים בבית הספר, אפיון סוגים שונים של תלמידים מתקשים והשלכות קשייהם על תפקודם, הקניית מודל לניתוח סיפורי מקרה והצגת ניתוח מקרה לדוגמה.
- יש לך פוטנציאל… – פיתוח מוטיבציה והנעת לומדים בדגש על תלמידי החינוך המיוחד בכיתה הרגילה
עבודה על פי המודל המוטיבציוני, זיהוי וקישור בין גורמי המוטיבציה של תלמידי החינוך המיוחד לאלו של המורים וכתוצאה מכך הגעה להנעה.
- סגנונות למידה המותאמים ללומד
סולם סגנונות למידה בדגש תלמידי החינוך המיוחד, אסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה המותאמות לשילוב תלמידים מן החינוך המיוחד בכיתה הרגילה – חלק א’.
- אסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה המותאמות
זיהוי יכולות התלמידים המתקשים, וקישור יכולות אלו לדרישות הלימודיות מהם, אסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה המותאמות לשילוב תלמידים מן החינוך המיוחד בכיתה הרגילה – חלק ב’.
- עקרונות וכלים לניהול כיתה הטרוגנית
עקרונות לניהול כיתה כדוגמת: עקרון אי הנוחות, הגינות והשליטה שבאיבוד שליטה וכלים דידקטיים להגעה למקסימום תלמידים במהלך השיעור.
- חינוך אל הלב – היבטים רגשיים של שילוב
ההיבטים הרגשיים של תלמידי חינוך מיוחד בכיתה הרגילה, כלים לחיזוק ההיבטים הרגשיים וכפועל יוצא מכך את השתלבותם של תלמידי החינוך המיוחד בכיתה.
- הקשבה, אמפתיות, שיח
דיאלוג למול מונולוג, שיח אישי עם התלמיד המשולב כמקדם למידה ותפקוד וזיהוי ומתן מענה אמפתי.
- משוב והערכה מקדמי למידה
מתן משוב מקדם למידה לתלמידי החינוך המיוחד ותהליכי הערכה מקדמי למידה והערכה מותאמת.
- להדליק את הניצוץ – העצמת מורים
בניית מבנה ארגוני פדגוגי המאפשר הסתכלות מערכתית על אוכלוסיית התלמידים המתקשים בבית הספר, העצמת המורים ובעלי תפקידים, פיתוח דימוי עצמי, בטחון עצמי ויכולת הכלה.