אסטרטגיות למידה והוראה

אסטרטגיות למידה והוראה

לפצח את הדרך ללמד כל תלמיד איך ללמוד בהתאם לסגנון האישי שלו

התלמידים לומדים מתמטיקה וספרות באותה דרך?

התלמידים לא מתמודדים טוב עם כישלונות?

התלמידים מפריעים באמצע השיעור?

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

  • מוטיבציה
    מהי מוטיבציה? עקרונות להגדרת מטרות, הגדרת מטרות בפועל על ידי המשתתפים והיכרות עם התירוצים והחסמים המונעים השגת המטרות.

  • כלים לפיתוח מוטיבציה

    הכרת הגורמים המוטיבציוניים והקניית כלים לפיתוח מוטיבציה בהתאם לגורמים הללו.

  • אסטרטגיות הוראה המקדמות למידה משמעותית

    יצירת אקלים מיטבי בכיתה, כלים לניהול כיתה, התנהלות בתחילת השיעור, ניתוח ההיבטים הרגשיים של הלמידה והתמודדות עם אוכלוסיות מיוחדות (לקויות, ויזואליים, שמיעתיים, הפרעות קשב וכו’).

  • אסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה הומניות

    שיטות לימוד בהתאם לסוג המקצוע, שיטות ללמידת מקצועות מרובי מלל, הכרות עם המודל לכתיבת תשובה מובנית בלי לאבד את היצירתיות שבכתיבה.

  • אסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה היקפיות

    הקשר בין זמני הלימוד לשיפור יכולות הריכוז, כללים ליצירת סביבת לימוד נכונה, הדרך הנכונה לבניית קבוצות למידה ובחירת שותפים ללמידה, כיצד לבצע למידה אקטיבית וכללים לייעול הזיכרון.

  • אסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה רגשיות

    שיטות להרגעה עצמית והגברת הביטחון העצמי, דרכים להתמודדות עם מצבי לחץ, כלים להתמודדות עם שחיקה של תלמידים והתמודדות עם כישלונות בדרך להצלחה.

  • תכנון שיעור מיטבי

    דרכים לפיתוח שיעור המעודד למידה משמעותית, כיצד לוודא שהשיעור שתוכנן מתבצע בפועל וביצוע התנסות בפיתוח שיעור בפועל.

  • בשביל מה לחשוב?

    מהי חשיבה ולמה היא תורמת? מהי חשיבה מסדר גבוה? מהן המיומנויות הנדרשות מבוגרי מערכת החינוך בעידן הידע? ומהן האסטרטגיות לפיתוח חשיבה?

  • למידה משמעותית וסוגי הערכה

    מדוע להשתמש בהערכה בכלל ובהערכה חלופית בפרט? מבוא להערכה והכרות עם כלי הערכה: פורטפוליו, מחוון, יומן למידה, תצפית, שאלונים.

  • קוביות או לא להיות

    המשחק ככלי לפיתוח למידה משמעותית והתנסות בפיתוח משחקים.