לתת מענה לכל תלמיד בהתאם ליכולותיו, כישוריו וצרכיו, כחלק מהכיתה כולה
מתלבטים באילו אסטרטגיות הוראה לנקוט בכדי להגיע לכל התלמידים?
זקוקים לכלי הערכה מגוונים בכדי לאפשר לכל תלמיד לבטא את הידע שלו?
מחפשים דרכים להתאים את סביבת הלימוד למגוון התלמידים בכיתה?
במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:
- הוראה דיפרנציאלית ואני: כיצד לאבחן הכיתה, מה דורשת השונות מהמורים ומהן מטרות ההוראה הדיפרנציאלית.
- סגנונות למידה: כלים לאבחון סגנונות הלמידה של התלמידים, כל אחד בעצמו, וכיצד מומלץ לכל סגנון ללמוד
- מבנה שיעור מיטבי: מרכיבי השיעור הדיפרנציאלי, פתיחה וסגירה של שיעור.
- למידה אוניברסלית כעמוד תווך של ההוראה הדיפרנציאלית: הוראה ולמידה ומה שביניהם, עקרונות הלמידה האוניברסלית וכיצד ליישם אותם הלכה למעשה.
- גיוון דרכי הוראה: מגוון דרכי הוראה דיפרנציאלית, התנסות ורפלקציה.
- סביבת הלימוד וההוראה הדיפרנציאלית: כיצד להתאים ולשלב את סביבת הלימוד הכיתתית והחוץ-כיתתית להוראה הדיפרנציאלית.
- הערכה דיפרנציאלית: כלים להערכה אישית, מותאמת ודיפרנציאלית, כלים איכותניים וכמותיים, וכלים רפלקטיביים.
- הוראה דיפרנציאלית מכוונת אינטליגנציות מרובות: אבחון אינטליגנציות מרובות לתלמידים, וכיצד ליישם את האינטליגנציות במסגרת הרואה הדיפרנציאלית.
- למידה שיתופית והוראה דיפרנציאלית: עקרונות ללמידת צוות ולמידה שיתופית, התנסות בלמידה שיתופית וכיצד ליישם עבודת צוות בכיתה
- טיפוח אקלים כיתתי כמקדם הוראה דיפרנציאלית: הקניית מגוון כלים חברתיים לטיפוח אקלים מיטבי ומתן מקום להיבטים רגשיים לטובת קידום הכלה, אמפטיה והוראה דיפרנציאליות.